środa, 20 maja 2020

Niepełnosprawność w rymach zamknięta

Jedni śpiewają, inni malują, a jeszcze inni pięknie rymują :) Niektórzy uczniowie naszej szkoły spróbowali swoich sił w pisaniu wierszy. Jak im to wyszło? Oceńcie sami. Poniżej próbka ich umiejętności.



„Moja klasa integracyjna” 

Integracyjna klasa jest taka wesoła. 
Każdy jest miły i dobry dla siebie dokoła. 
Na lekcjach wszyscy się uśmiechają, 
żadnych problemów nigdy nie sprawiają. 
Pomagamy sobie wzajemnie, 
aby każdy czuł się w tej klasie przyjemnie. 

Lena Grzybek 4A

***

„ Moja 7-ka” 

Siódemka to MOJA szkoła, 
Tu przyjaciół wspaniałych mam. 
W tej szkole nikt nigdy nie czuje się sam. 
Oprócz tego, że się uczymy, 
nie mamy czasu na nudę, 
bo z nauczycielami, wciąż coś robimy. 
Pomagamy, gdy ktoś jest w potrzebie, 
uczymy się wielu rzeczy od siebie. 
Pomagamy zwierzakom, zbiórki organizujemy. 
Tak tu wszyscy się integrujemy. 
W przedstawieniach dla innych występujemy. 
Uśmiechy na twarzach wywołujemy. 
I tak w naszej szkole fajnie mija czas, 
To chyba przyzna Każdy z WAS!!! 

Jakub Motyka 6 F

***

"Dla Nas Wszystkich!"

Są ludzie zdrowi i ładni,
Są ludzie chorzy i ładni,
choć niepełnosprawni.

Bądźmy uczynni, bądźmy przyjaźni.
Pomagajmy niepełnosprawnym koniecznie,
aby się czuli przy nas bezpiecznie.
Ty pomożesz mnie, ja pomogę Tobie.
Ty mi powiesz co, a ja to zrobię.
Mam sprawne ręce, mam sprawne nogi,
więc chodźmy razem na koniec tej drogi.
Razem puścimy w przestworza latawce,
chociaż Ty będziesz siedział na ławce,
ale jesteśmy kolegami,
więc bądźcie Wszyscy z nami.

Wiktor Konik 6B

***

"Integracja"

Na polanie pośród drzew 
słychać głośny piękny śpiew, 
To uczniowie pewnej szkoły 
integrują się sokoły. 

Kiedyś takie wydarzenie 
nazywano lekcją szkolną, 
Dzisiaj żeby było pięknie 
nazywamy integracją. 

Nauczyciel człowiek wielki 
i serduszko ma ogromne, 
Ale musi wciąż nauczać 
integracji dzieci w szkole. 

Niepełnosprawni w integracyjnej klasie 
integrują się z pełnosprawnymi, 
Ucząc się śpiewu, zabawy, nauki 
w tym samym czasie. 

Przyjaźń zakwitła pomiędzy nimi 
bo nauczyciel integrację kmini 
Kształtując im wrażliwość i serce 
utożsamia ich wszystkich wielce! 

Oliwia Adamczyk 5B

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz